17 Şubat 2012 Cuma

Kısa Pantolonlu'nun Pamuk Helva Şöleni


Kısa Pantolonlu'nun Pamuk Helva Şöleni

Garip...
Sanki öte âlemden bakıyor,çocukluğumun anıları.
O kadar uzak,o kadar öte.
İncir ağacının yaprakları arasında bulduğum,
bir yediverenin nemli,
kız memesi kadar kadifemsi,
serince yüzeyini okşuyor elim.
Daha dalından kopartmadığımı hatırlatıyor anılar bana.
Henüz ağacın tepesindeyim,
aşağıdan keten helvacımız geçiyor.
Sokaktaki arkadaşlarım hemen çevresini sarıyorlar helvacının,
ve bir pamuk helva şöleni başlıyor.
Ağaçtan inmek için can atıyorum.
İncir elimde şölen alanına atlıyorum.
Pantolonumun cebinden sarı yirmibeş kuruşlardan uzatıyorum şölenciye. Bana kar taneleri gibi beyaz bir pamuk helva uzatıyor.
Sağ avucumu kaldırıp helvamın parasını veriyorum keten helvacıya.
Çubuğundan tutuyorum helvanın...
sağ avucumdaki parayı alıyor helvacı.
Bir elimde incir bir elimde helva,
arkadaşlarımın arasına koşuyorum kısa pantolonumla. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder